1. Νοιάζονται αληθινά.
Το χαμόγελο μέχρι τα αυτιά του οργανωτή σας; Το ενθουσιώδες email που λάβατε από τον ανθοπώλη σας; Αυτά είναι στην πραγματικότητα μια ειλικρινής εκδήλωση του πάθους με το οποίο αντιμετωπίζουν το γάμο σας. Μπορεί για αυτούς να είναι μια δουλειά, αλλά είναι και κάτι περισσότερο. Το ότι πληρώνετε τη μοδίστρα για τη μετατροπή του νυφικού στα μέτρα σας ή τον DJ για να δημιουργήσει μια επική λίστα για το γάμο σας, αυτό δεν υποβαθμίζει τη σημαντικότητα του γεγονότος γι’ αυτούς. Στο τέλος της ημέρας, θέλουν στ’ αλήθεια να σας κάνουν χαρούμενη. Και θα κάνουν ότι περνάει από το χέρι τους για να κάνουν τη μέρα σας αξέχαστη, για όλους τους σωστούς λόγους.
2. Θα απαντήσουν.
Μπορεί να σας ενοχλεί αν ο διοργανωτής σας δεν απαντάει στα τηλεφωνήματα, τα μηνύματα ή τα email σας εντός δέκα λεπτών, αλλά δείξτε υπομονή. Ακόμα κι αν οι επαγγελματίες δεν μπορούν να σας απαντήσουν αμέσως, θα απαντήσουν. Οι ανησυχίες σας, οι νέες ιδέες και οι ερωτήσεις σας είναι πολύ σημαντικές στη διαδικασία του σχεδιασμού, αλλά κρατήστε κατά νου ότι δεν είστε οι μόνοι πελάτες που έχει ένας επαγγελματίας. Ο χρόνος τους αναλώνεται σε συναντήσεις, προετοιμασίες για άλλους γάμους, παραγγελίες από τους προμηθευτές τους και όλα όσα απαιτεί μια επιχείρηση για να λειτουργεί. Αλλά το ότι δεν είστε η μόνη τους πελάτισσα, δεν σημαίνει ότι δεν είστε σημαντική. Απλά δώστε τους χρόνο.
3. Τους αρέσει να έχετε δικές σας ιδέες.
Οι επαγγελματίες θέλουν να δώσουν ζωή στο δικό σας όραμα (με λίγη κατεύθυνση βασισμένη στην εμπειρία τους), οπότε μην νιώθετε σαν να τους γίνεστε βάρος με το να μοιράζεστε τις ιδέες σας. Προφανώς υπάρχει κάτι που λέγεται «υπερβολικά πολλές ιδέες» (ναι, ένας 50στός πίνακας στο Pinterest είναι υπερβολή), αλλά βοηθάει τον κάθε επαγγελματία του γάμου να έχει μια καλή ιδέα για το πώς φαντάζεστε τη μέρα του γάμου σας. Κι αν οι λέξεις δεν είναι αρκετές για να περιγράψουν αυτό που έχετε στο μυαλό σας, στείλτε τους εικόνες. Όσο πιο συγκεκριμένη γίνετε, τόσο καλύτερα ένας επαγγελματίας μπορεί να κάνει τη δουλειά του και να υλοποιήσει το όραμά σας.
4. Ξέρουν τι κάνουν.
Μπορεί να είναι η δική σας μέρα, αλλά οι επαγγελματίες που έχετε προσλάβει ξέρουν ένα δυο πραγματάκια παραπάνω σχετικά με έναν πετυχημένο γάμο. Είναι αυτό που κάνουν κάθε μέρα. Οπότε πείτε τη γνώμη σας και δώστε τους οδηγίες, αλλά στο τέλος αφήστε τους να κάνουν τη δουλειά τους. Στο κάτω κάτω, αν τους εμπιστευτήκατε αρκετά για να τους προσλάβετε, εμπιστευτείτε τους και για το τελικό αποτέλεσμα. Το internet μπορεί να σας δώσει μια (λανθασμένη) αίσθηση γνώσης καθώς ψάχνετε για ιδέες και τιμές, αλλά οι επαγγελματίες του γάμου έχουν δουλέψει σκληρά για να εξασφαλίσουν τις κατάλληλες επαφές, που θα τους δώσουν πρόσβαση σε εκπτώσεις, ποιοτικά προϊόντα και αξιόπιστους συνεργάτες, πολύ περισσότερο από όσο θα καταφέρετε ποτέ μόνη σας.
5. Θα κάνουν ότι χρειάζεται για να κάνουν τη μέρα σας τέλεια.
Όταν μιλάμε για γάμους, οι επαγγελματίες τα έχουν δει όλα: τα καλά, τα κακά και τα άσχημα. Ξέρουν πώς θα βρουν τη χρυσή τομή σε κάθε κακό σενάριο και έχουν έτοιμα τα εναλλακτικά σχέδια. Είναι η δουλειά τους να κάνουν τη μέρα του γάμου σας άψογη και θα φτάσουν όσο μακριά γίνεται για να μην ξεφύγει τίποτα. Αν το νυφικό σας σκιστεί τη στιγμή που το φοράτε, ο οργανωτής σας θα είναι εκεί με ένα σετ ραπτικής σε δευτερόλεπτα. Ξυπνήσατε με ένα σπυράκι στη μύτη; Η μακιγιέζ σας θα το εξαφανίσει με μια μαγική κίνηση. Ο ανθοπώλης σας ξέχασε το μπουκέτο; Θα γίνει δημιουργικός και θα λύσει το πρόβλημα με τα έξτρα λουλούδια που έχει στο φορτηγό του. Όλοι είναι έτοιμοι για τα πάντα, γιατί πρέπει να είναι.
6. Ναι, θα κρατήσουν κάποια μυστικά (αλλά όχι για τα σημαντικά).
Ένας από τους κύριους λόγους που προσλαμβάνετε επαγγελματίες για να σας βοηθήσουν τη μεγάλη μέρα, είναι για να ανησυχούν αυτοί για τα μικροπράγματα, αντί για εσάς. Το τελευταίο που χρειάζεται να σκέφτεστε τη μέρα του γάμου σας είναι αν υπάρχουν ή όχι αρκετές χαρτοπετσέτες για όλους τους καλεσμένους σας. Οι επαγγελματίες σας θα ξέρουν καλύτερα από εσάς τι γίνεται στα «παρασκήνια». Και αυτό είναι καλό, γιατί πάντα κάτι θα πάει στραβά. Το να λύνουν μικροπροβλήματα που εσείς δεν θα καταλάβετε ποτέ, είναι ένα από τα μυστικά τους. Φυσικά, δεν θα κρατήσουν μυστικό κάτι για το οποίο είναι απαραίτητο να ενημερωθείτε. Αλλά μόνο αυτό.
7. Η δουλειά τους είναι πολύ πιο δύσκολη από όσο νομίζετε.
Το να κανονίζετε τα τραπέζια και να γράφετε ευχαριστήριες κάρτες με το χέρι μπορεί να μοιάζει διασκεδαστικό – και συχνά είναι. Αλλά δεν είναι όλα ρόδινα και για τους επαγγελματίες. Τους μήνες και τις εβδομάδες πριν από το γάμο σας, θα υπάρχουν πολλές δύσκολες μέρες. Ο ανθοπώλης σας μπορεί να ψάξει μέχρι την άκρη του κόσμου για να βρει την ακριβή απόχρωση του πορτοκαλί για το μπουκέτο σας. Ο chef μπορεί να ξενυχτίσει κλεισμένος σε μια κουζίνα για να ετοιμάσει εκατοντάδες μεζεδάκια για το μπουφέ σας. Τη μέρα του γάμου και όσο εσείς χτενίζεστε, ο διοργανωτής σας θα τρέχει γύρω, συντονίζοντας τα πράγματα. Όσο εσείς αγχώνεστε για πολλά μικροπράγματα, οι επαγγελματίες δουλεύουν σκληρά για να μην υπάρχουν αυτά τα μικροπράγματα. Δείξτε κατανόηση, να είστε ευγενική και να λέτε ευχαριστώ συχνά!
8. Οι γάμοι κοστίζουν. Κάθε λεπτομέρεια κοστίζει χρήματα.
Δεν υπάρχει άλλο τρόπος. Τα λουλούδια κοστίζουν. Τα βάζα στο κέντρο του τραπεζιού δεν είναι δωρεάν. Ένα χειροποίητο νυφικό απαιτεί πολλές ανθρωποώρες εξειδικευμένης εργασίας (δείτε και εδώ). Με τόσα χρήματα να αλλάζουν χέρια είναι δύσκολο να θυμάστε ότι οι επαγγελματίες δεν είναι εκεί για να σας απομυζούν. Αν είναι επαγγελματίες (που θα πρέπει να είναι για να τους έχετε επιλέξει), θα έχουν στο μυαλό τους το δικό σας συμφέρον. Θα κάνουν ότι μπορούν για να δημιουργήσουν μια όμορφη μέρα εντός του προϋπολογισμού σας, αλλά θα πρέπει να πληρώσετε για κάθε τι που θέλετε. Είναι σημαντικό να υπάρχει ανοιχτή επικοινωνία και να είστε σαφής ως προς το τι θέλετε να ξοδέψετε. Αν έχετε «σφιχτό» προϋπολογισμό, οι επαγγελματίες θα προσπαθήσουν να δουλέψουν με αυτόν και θα σας πουν την αλήθεια αν δεν μπορούν να το κάνουν.
Το άρθρο αποτελεί απόδοση στα ελληνικά από εδώ