Πώς να οργανώσω την λίστα των καλεσμένων; 8 βασικά tips!

Πώς να οργανώσω την λίστα των καλεσμένων; 8 βασικά tips! Πώς να οργανώσω την λίστα των καλεσμένων; 8 βασικά tips! T&S HUGHES
  • Το να καταγράψεις και να δημιουργήσεις τη λίστα των καλεσμένων σου μπορεί να μην είναι τόσο διασκεδαστικό όσο μία γευστική δοκιμή, ακολουθώντας όμως αυτά τα βασικά tips θα δεις ότι τελικά ήταν πιο εύκολο απ’ ό,τι νόμιζες!

    Αποφάσισε πως θα χωρίσεις τη λίστα – πριν δεχτείς χρηματική βοήθεια.

    Το να δημιουργήσεις τη λίστα των καλεσμένων μπορεί να αποδειχτεί δύσκολη κατάσταση, ειδικά αν η μία ή και οι δύο οικογένειες εμπλέκονται στην οργάνωση του γάμου ή συνεισφέρουν οικονομικά. Γι’ αυτό πρέπει να είστε σαφείς σχετικά με τις προσδοκίες σας πριν δεχτείτε οποιαδήποτε βοήθεια. Ακόμα κι αν αναλάβετε όλα τα έξοδα του γάμου εσείς, είναι καλή ιδέα να συζητήσετε και με τις δύο οικογένειες για τη λίστα των καλεσμένων έτσι ώστε να μην υπάρξουν εκπλήξεις. Σε κάθε περίπτωση, διαπραγματευτείτε τις επιλογές σας!

    Tip: Παραδοσιακά, το ζευγάρι αναλαμβάνει τη μισή από τη λίστα των καλεσμένων, και κάθε οικογένεια αναλαμβάνει το 1/4 από τη λίστα. Έτσι, αν για παράδειγμα υπολογίζατε να καλέσετε 200 άτομα, σας αναλογούν τα 100 και για κάθε οικογένεια αντιστοιχούν 50.

    Σχεδίασε τη λίστα των ονείρων σου

    Όταν αρχίσεις να δημιουργείς τη λίστα σου, σημείωσε τα ονόματα όλων όσων φαντάζεσαι ότι θα ήθελες να παρευρεθούν στο γάμο, από παλιούς συμμαθητές μέχρι εκείνον τον αστείο τρίτο ξάδερφο. Ξέχνα για λίγο το budget και τον περιορισμό του αριθμού των ατόμων λόγω του χώρου δεξίωσης. Σίγουρα θα πρέπει να κάνεις περικοπές, αλλά προς το παρόν, ονειρέψου.

    Tip: Αν μπεις ποτέ στον πειρασμό να καλέσεις ακόμα περισσότερα άτομα, ανάτρεξε πίσω σε αυτήν την λίστα. Αν αυτά τα extra άτομα δεν ήταν ποτέ στην dream list, γιατί να τα καλέσεις τώρα;

    Να είσαι ρεαλιστική ως προς τον αριθμό των ατόμων

    Το να μειώσεις τον αριθμό των καλεσμένων δεν είναι και το πιο glamorous μέρος της διοργάνωσης ενός γάμου, όμως σίγουρα δεν μπορείς να το αποφύγεις. Το budget και ο χώρος δεξίωσης είναι οι δύο βασικοί παράγοντες που πρέπει να λάβεις υπόψιν σου γι’ αυτήν την απόφαση. Εξάλλου, κάθε καλεσμένος προστίθεται στον αριθμό των πιάτων που θα σερβιριστούν στη δεξίωση, στις μπομπονιέρες, στα τραπεζοκαθίσματα και στο πόση τούρτα θα χρειαστεί. Αν προτιμήσεις αριθμό καλεσμένων μεγαλύτερο από τη χωρητικότητα του χώρου δεξίωσης, τότε θα αντιμετωπίσεις πρόβλημα.

    Θέσε κανόνες (και ακολούθησε τους)

    Ήρθε η ώρα να αντιμετωπίσεις την πραγματικότητα και να ξεκινήσεις τις περικοπές σε αυτήν την περιβόητη dream list! Ο πιο εύκολος τρόπος είναι να θέσεις κάποιους κανόνες που θα τους ακολουθήσεις σε όλη τη διαδικασία οργάνωσης της λίστας σου. Τι εννoούμε όμως με τη λέξη «κανόνες»; Μερικοί από αυτούς είναι οι εξής:

    Κανόνας 1: Αν κανένας από τους δυο σας δεν έχει μιλήσει ή συναντήσει ή ξανακούσει το όνομα αυτού του καλεσμένου, ΜΗΝ τον καλέσετε.

    Κανόνας 2: Θα θέλατε να αποφύγετε να καλέσετε παιδιά στο γαμήλιο πάρτυ; Μην αισθάνεστε άσχημα αν διοργανώσετε ένα γαμήλιο πάρτυ ενηλίκων.

    Κανόνας 3: Αν υπάρχει κάποιος στη λίστα που και οι δύο έχετε να του μιλήσετε πάνω από τρία χρόνια και δεν είναι συγγενείς σας, ΜΗΝ τον καλέσετε.

    Κανόνας 4: Αν υπάρχει κάποιος στη λίστα μόνο και μόνο από ενοχές (π.χ. επειδή σας κάλεσε στον δικό του γάμο ή επειδή έχει πολλούς φίλους που καλέσατε) ΜΗΝ τον καλέσετε.

    Tip: Αν θέλετε να αισθάνεστε απόλυτα δίκαιη τη διαδικασία, για κάθε καλεσμένο που αφαιρούν τα πεθερικά σας ή η οικογένεια σας, αφαιρέστε έναν και εσείς.

    Φτιάξε μία Λίστα A και μία Λίστα B

    Αυτό θα είναι το μυστικό μας. Το να έχεις δύο λίστες είναι ο τρόπος με τον οποίο θα μπορέσεις να καλέσεις περισσότερα άτομα χωρίς να αυξήσεις το budget σου ή να χρειαστεί να βρεις μεγαλύτερο χώρο δεξίωσης. Μάθε πως δουλεύει: Η Λίστα Α αποτελείται από τους καλεσμένους που δεν μπορείς να φανταστείς το γάμο σου χωρίς εκείνους, όπως η οικογένεια και οι στενοί σου φίλοι. Αυτοί θα δεχτούν τον πρώτο γύρο των προσκλητηρίων. Η Λίστα Β αποτελείται από καλεσμένους που εξακολουθείς να θες να παρευρεθούν στο γάμο, οπότε μην τοποθετήσεις τον οποιοδήποτε. Μόλις αρχίσεις και έχεις τις πρώτες επιβεβαιώσεις ή ακυρώσεις, τότε θα αρχίσεις να στέλνεις τα προσκλητήρια στη Λίστα Β – κατά σειρά προτεραιότητας.

    Tip: Αν στείλεις τα προσκλητήρια στη Λίστα Β πολύ κοντά στην ημερομηνία γάμου (1 – 2 βδομάδες πριν) ίσως και να καταλάβουν ότι βρίσκονταν στη δεύτερη λίστα. Κάντο χωρίς να γίνει φανερό. Στείλε τον πρώτο γύρο των προσκλητηρίων 10 βδομάδες νωρίτερα (λίγο νωρίτερα απ’ ότι συνήθως), έτσι ώστε να έχεις χρόνο να στείλεις τον δεύτερο γύρο 6 με 8 βδομάδες πριν το γάμο.

    Συμπεριέλαβε ονόματα

    Δεν είναι η πρώτη φορά που ένας καλεσμένος καταλήγει με δύο ακόμη ή τρεις μαζί του,  αν και η πρόσκληση ήταν για ένα άτομο. Ο τρόπος για να αποφύγεις αυτό το πρόβλημα είναι να τυπώσεις το όνομα των καλεσμένων πάνω στο προσκλητήριο. Κάνε αυτό κι έτσι κανείς δεν θα τολμήσει να σου φέρει extra άτομα.

    Μην αφήσεις τους γονείς (τα πεθερικά & τους δικούς σου) να σου αλλάξουν τα σχέδια.

    Όρια – αυτή είναι η λέξη κλειδί. Θέστε όρια και μείνετε πιστοί σε αυτά. Στο κάτω κάτω, αυτός είναι ο δικός σας γάμος! Αν το πρόβλημα είναι το budget, τότε η λύση θα μπορούσε να είναι τόσο απλή όσο το να πληρώνει κανείς παραπάνω για οποιονδήποτε extra καλεσμένο. Σε πολλές περιπτώσεις, ο χώρος δεξίωσης καλύπτει τη λίστα των καλεσμένων. Αυτό σημαίνει ότι αν η μαμά σου θέλει να καλέσει όλη την τάξη από τον χορό, τότε εσύ και ο αρραβωνιαστικός σου θα πρέπει να αφαιρέσετε ορισμένους δικούς σας καλεσμένους. Μην πανικοβάλλεστε, προσπαθήστε να συμβιβαστείτε. Γιατί να μην καλέσετε μόνο έναν και να βάλετε τους υπόλοιπους στη Λίστα Β;

    Απόφυγε τελευταίας στιγμής προσθήκες.

    Ανεξάρτητα με το αν διαδώσατε το γεγονός από μόνοι σας, το πιο πιθανόν είναι ότι δε θα αποφύγετε ένα ή δύο αμήχανα σχόλια, όπως για παράδειγμα, «ανυπομονώ να έρθω στο γάμο σου!» από άτομα που δεν είστε και σίγουροι αν θέλετε να καλέσετε. Τη στιγμή εκείνη η απάντηση φαντάζει εύκολη: «κι εγώ!», όμως αν το κάνετε αυτό θα καταλήξετε να πρέπει να τους συμπεριλάβετε στη λίστα ή θα υποχρεωθείτε να πραγματοποιήσετε μία αμήχανη συζήτηση μαζί τους για να μην τους καλέσετε. Το καλύτερο που έχετε να κάνετε είναι να αποφύγετε τη διάδοση των λεπτομερειών του γάμου όσο βρίσκεστε στην αρχή του προγραμματισμού.

    Tip: Προετοιμάσου για ανάλογες αμήχανες στιγμές, έχοντας έτοιμη μία ευγενική απάντηση που θα καταστήσει σαφείς τις προθέσεις σου, όπως για παράδειγμα: «Πολύ θα θέλαμε να τους καλέσουμε όλους αλλά δυστυχώς με τον περιορισμό του χώρου δεξίωσης και το budget, δεν θα τα καταφέρουμε».

    Σας άρεσε; Μοιραστείτε το!